Friday, April 19, 2013

Panduan Beli EMAS


Bismillah

Dalam kemeriahan mengenai harga Emas Jatuh , ada beberapa perkara yang perlu anda sebagai pembeli emas HARUS AMBIL TAHU.

Dibawah ini saya lampirkan keratan akhbar pada awal tahun 2013 dari BH. Dalam tajuk akhbar tersebut mengisahkan beberapa artis wanita tanahair yang telah tertipu dengan skim-skim dan juga emas tiruan.
Saya menganggap para pembaca semua  sudah mengetahui serba sedikit mengenai panduan membeli emas dari rakan-rakan anda dan juga artikel-artikel yang ada.

Disini saya lampirkan sekali lagi sebagai peringatan dan panduan.



Gambar ini adalah daripada suratkhabar BH pada 16/3/2013 mengenai panduan membeli emas.

Ini komen saya dalam kurungan () :-

1) Beli barang kemas 999 (Kami ada 999 bentuk wafer, 916 barang kemas serta 917 untuk dinar)

2) Beli barang kemas padu atau tumpat (Semua produk kami adalah padu dan tumpat kerana kami tahu ada pelanggan akan membuat ArRahnu dan juga simpanan persendirian)

3) Elakkan membeli barang kemas yang ada batu permata (Kesemua produk kami tiada emas putih dan baru permata, warna putih tersebut adalah warna Krom yang menyalut warna emas dan tidak menjejaskan berat emas tersebut)

4) Simpan resit belian (Setiap pembelian anda disertakan resit, memudahkan untuk mereka yang akan membuat ArRahnu ataupun menjual semula kepada pihak GSR dan juga mengikut Warta Kerajaan pada 1hb Ogos 1994)

5) Jangan beli emas putih (Di GSR tiada emas putih)

6) Cari kos upah paling rendah (Di GSR kami menawarkan harga mampu milik dan TIADA KOS UPAH)

7) Cari kedai yang jual emas bawah harga FGJAM (Harga kami adalah harga mampu milik untuk semua warga Malaysia dan
pastikan hak anda sebagai seorang pembeli , anda mempunyai hak untuk bertanya banyak soalan dan dilayan dgn baik di kedai/tempat anda membeli emas. Jika ragu-ragu dan ada unsur tidak telus anda berhak tingalkan premis berkenaan. Di GSR, pengedar2 dilatih untuk memberi maklumat yang tepat dan telus.

Sila rujuk ke kedai saya di:-
www.gsr2u.com.my/mddanial

+ Pada yang lihat komen saya ini dan ingin menjadi usahawan emas, saya boleh bantu anda realisasikan impian anda, PM saya dan kita borak emas +

Amin,
Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...