Friday, May 3, 2013

Pengalaman di National Achievers Congress 2013

Bismillah,

Sepanjang 3 hari lepas saya berpeluang menghadiri seminar National Achievers Congress 2013 (NAC 2013) anjuran Success Resorces Sdn. Bhd.

Apakah itu NAC ?

National Achievers Congress (NAC) merupakan acara yang berlangsung selama 3-hari dan mementaskan penceramah-penceramah yang bertaraf dunia di satu lokasi untuk membantu individu-individu mencapai kecerlangan dalam ekonomi global yang begitu kompetitif pada masa ini.
Sejak diperkenalkan pada tahun 1992, lebih daripada 20,000+ peserta yang telah menghadiri Kongres ini pada setiap tahun (Asia, Amerika Syarikat, Eropah dan Australia) untuk mendengar, melihat dan belajar daripada penceramah yang terkenal di dunia seperti Bekas Perdana Menteri Tony Blair, Sir Richard Branson, Tuhan Alan Suagr , Donald Trump, Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton, Michael Porter, Robert Kiyosaki, Tom Hopkins, Jay Abraham, General Norman Schwarzkopf, Mark Victor Hansen, Daniel Goleman, Dr Denis Waitley, Peter Lynch, John Naisbitt dan lain-lain lagi, pada aspek yang berbeza pelaburan, perniagaan dan prestasi puncak strategi yang berjaya.
Sehingga kini, lebih daripada 300,000+ peserta telah menghadiri acara ini. NAC, kini telah mencapai ulangtahun yang ke-21, kini telah dijalankan di 7 buah negara dan dalam 4 bahasa yang berbeza.
 

Didalam Kongress selama 3 hari penuh anda akan mengetahui bagaimana:


  1. Untuk tinggal di atas permainan anda dengan sistem canggih, kemahiran dan strategi untuk bertindak ke atas peluang untuk kejayaan sebaik sahaja mereka muncul
  2. Mengawal emosi dan psikologi anda akan membentuk kejayaan anda
  3. Pemimpin perniagaan Elite mencipta dan melindungi kekayaan mampan
  4. Untuk kuat bentuk peta jalan anda sendiri untuk mengemudi sekitar mana-mana cabaran
  5. Apakah faktor-faktor utama yang perlu diukur dan bagaimana mereka mempengaruhi keputusan anda
  6. Dan banyak, banyak lagi.
 Anda akan mendengar daripada pakar-pakar dan pakar-pakar dari seluruh pelusuk dunia - masing-masing dengan rekod tidak dapat ditandingi dalam bidang ini.
Jadi persoalannya ialah: adakah ANDA dalam kumpulan elit masyarakat yang bersedia untuk berkembang di luar status quo?
 
Adakah Anda Bersedia untuk Rampas Peluang - dan Buat Kejayaan?
 
Kejayaan telah ditakrifkan sebagai mesyuarat peluang dan kesediaan. Misi berterusan kami adalah untuk mewujudkan peluang - jadi kami telah mengumpulkan pakar-pakar yang paling terkenal di dunia dalam bidang masing-masing. Mereka bertujuan untuk mencipta, dan perkongsian, yang paling sistem canggih untuk berjaya. Ini adalah acara yang membentangkan peluang terbesar untuk kejayaan peribadi anda akan melihat tahun ini.
 
Jadi persoalannya ialah: Adakah ANDA bersedia untuk kejayaan yang luar biasa?


Bagaimana rakan-rakan semua ?

Dibawah ini saya lampirkan gambar2 saya semasa di NAC dan Insya-Allah saya akan cuba membuat ulasan lagi akan teknik2 yang telah diajar oleh mereka yang berpengalaman lebih daripada 20-40thn dalam industri mereka. Siapa yang hendak menolak ? Pastinya saya dan anda hendak ! :)



Joel Neoh memberikan ucapan kisah pencapaian beliau, CEO Groupon pada usia 29 tahun.

Ewen Chia, seorang yang tiada pengalaman dalam bidang internet telah berjaya melakukan pendapatan dari 'Affiliate' sebanyak SD1,000,000.00 yep !!! benar dan dia adalah seorang yang benar2 boleh memberi anda peluang bagaimana untuk mendapat pendapatan melalui sistem Affiliate.

Les Brown memberikan kata kata +ve untuk berjaya, banyak buku yang telah dikarang oleh beliau. Beliau adalah seorang 'World's Leading Motivational Speaker' dan permulaan hidup beliau dengan tiada apa apa kelayakkan yang dibanggakan, hanya dengan pengalaman hidup beliau berjaya dan kini menjadi penyampai yang hebat.

Andy Harrington memberikan ucapan bagaimana untuk menjadi seorang penyampai yang berpengaruh. Alhamdulillah pada Jun 2013 telah mendaftarkan diri untuk kelas beliau di KL. Akan saya kongsikan beberapa tips.

Tony Buzan, anda tahu 'Mind Mapping', kami telah melakukan banyak aktiviti bersama beliau dan sungguh membuka minda anda walaupun hanya sejam sahaja bersama.

James MacNeil seorang Jurulatih Penyampai Antarabangsa, Penulis buku 'Publish a Book & Grow Rich". Insya-Allah akan keluarkan sebuah buku khusus untuk rakyat Malaysia.

Robert Riopel, manusia yang selalu senyum, senyum senyum, senyum dan +ve senantiasa 'World Class Trainer' dan 'Success Coach', siapa yang tak mahu dilatih oleh seorang yang berjaya !!

Sessi bersama Tony Buzan


Barisan penyampai-penyampai yang hebat dan cemerlang

Gambar senario daripada laman FB Joel Neoh semasa di NAC 2013 dan saya berada di tempat duduk kanan sekali.

Alhamdulillah, saya akan kesana lagi pada 2014. Apakah anda begitu juga ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...